معنی اداری در فرهنگ لغات ها (دهخدا،معین و ... ) + سایر منابع اطلاعاتی
اداری. [اِ ری ی] (ع ص نسبی) منسوب به اداره. || عضو اداره.
منسوب به اداره، وابسته به اداره، آن که در اداره کار کند. [خوانش: (اِ) [ع - فا.] (ص نسب.)]
مربوط به اداره: میز اداری،
کارمند اداره،
ویژگی کاری که در اداره انجام میشود: جریان اداری،
اوارى
حقوقبگیر، کارمند، مستخدم، سازمانی
(صفت) منسوب به اداره وابسته به اداره: کارهای اداری، عضو اداره آنکه در اداره کار میکند کارمند اداره یا امور اداری. قسمتی از امور عمومی است که مربوط به اداره نمودن افراد مردم و اجرا ء روز مره قوانین است و نشانه آن ارتباط دایم ما ء موران دولت با مردم می باشد.