زندگینامه جان یامان بازیگر معروف ترکیه ای همراه با زندگی شخصی و اینستاگرام

جدولیاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی:‌ جان یامان بازیگر جوان، جذاب،  مشهور، پرطرفدار و مطرح ترکیه‌ای است که  عمدتا در سریال‌های تلویزیونی ترکیه‌ ای فعالیت می‌کند. او در سال ۲۰۱۹ عنوان برترین بازیگر مرد تلویزیون را کسب کرد. همچنین در سال ۲۰۱۸،  مجله معتبر «GQ» او را به عنوان مرد سال ترکیه معرفی کرد.ارزش خالص دارایی‌های او تا اگوست ۲۰۲۰،  ۴ میلیون دلار براورد شده است. این بازیگر ۳۱ ساله،  در سال ۲۰۱۸ به خاطر بازی در سریال «پرنده سخرخیز» جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول را از جشنواره «پروانه طلایی» ترکیه دریافت کرد. او یکی از پرطرفدارترین بازیگران ترکی در فضای مجازی است و چهره فعالی در پلتفرم‌های توئیتر و اینستاگرام است. صفحه اینستاگرام جان یامان بیش از ۷ میلیون فالوئر دارد.

زندگینامه جان یامان
زندگینامه جان یامان

یامان علاوه بر فعالیت در عرصه بازیگری، یک مدل حرفه‌ای بسیار موفق است که برای طراحان مد مشهوری در سطح بین المللی روی رمپ رفته است و هچنین تاکنون عکس او روی جلد یک و کاور مجله‌های معتبر جهانی بسیاری آمده است.

زندگینامه جان یامان
زندگینامه جان یامان

دوران کودکی و نوجوانی جان یامان

جان یامان ۸ نوامبر سال ۱۹۸۹ میلادی در شهر استانبول، ترکیه به دنیا آمد.  مسیحی مذهب  است.  او تنها فرزند خانواده است. وقتی ۵ ساله بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند. دوران ابتدایی را در مدرسه « Bilfen» درس خواند. مادربزرگش اصالتا اهل مقدونیه و پدربزرگش اهل یوگوسلاوی است. وی برادرزاده مربی فوتبال فوات یامان است.  به عنوان دانشجوی بورسیه شده، مدتی ترکیه را ترک کرد و به آمریکا رفت اما دوباره به زادگاه خود یعنی ترکیه بازگشت. او وارد دانشگاه « Yeditepe»، دانشکده حقوق شد. در سال ۲۰۱۲ در این رشته فارغ التحصیل شد. بعد از اتمام تحصیلات به مدت یک سال در یک شرکت معروف کارآموزی کرد و بعد از گذراندن این دوره به مدت شش ماه در حرفه وکالت فعالیت کرد.

زندگینامه جان یامان
زندگینامه جان یامان

شروع فعالیت بازیگری جان یامان 

زمانی که در دانشگاه مشغول تحصیل بوده به خاطر علاقه به بازیگری در کلاس‌های بازیگری شرکت کرد و دوره دید.  آن موقع شاید برایش شرکت در کلاس‌های بازیگری بیشتر جنبه سرگرمی داشت چراکه حرفه اصلی‌اش را وکالت می‌دانست. در طول شش ماه دوره دیدن ، او به طور قابل توجهی روی فن بیان خود کار کرد و آن را بهبود بخشید تا با اعتماد به نفس بیشتری در جلسات دادگاه صحبت کند و به لطف این مهارت‌هایی که کسب کرد در حیطه کاری خود حرفه‌ای تر شود. او به خاطر می‌آورد که دوستان نزدیکش فعالیت او در حیطه وکالت را برای او هد دادن وقت می‌دانستند و او را مجبور کردند که روی حرفه‌اش تجدید نظر کند چراکه آینده او را در بازیگری می دیدند.

زندگینامه جان یامان
زندگینامه جان یامان

بازیگری را به طور حرفه‌ای در سال ۲۰۱۴ با سریال «دلدادگی» آغاز کرد. این بازیگر کاریزماتیک و خوش تیپ می‌توان گفت مطمئن و موفق تجربه اولش را پشت سر گذاشت و بسیاری از رسانه‌ها درمورد این بازیگر تازه وارد مفصل صحبت کردند. او در این سریال با بازیگران مشهوری همچون سلمان ارگیک و سینم کوبال همبازی شد. او برای بازی در این فیلم مجبور شد ۶ کیلو وزن کم کند تا بتواند شانه‌های پهن و عضلانی‌اش را کوچکتر کند و به گفته خودش فیزیک و ظاهرش کاملا دچار تغییر شد.

سریال بعدی او در سال ۲۰۱۵ « عشق از روی لجبازی» بود که نقش اصلی سریال، تاجری به نام «یالین آراس» را  با موفقیت بازی کرد. این سریال در قلب مخاطبین جای گرفت و مورد استقبال بی نظیری قرار گرفت. رابطه کاری او با همبازی اش در این فیلم، آچلیا توپالوغلو  کم کم تبدیل به یک رابطه عاطفی در زندگی واقعی آنها شد و مدتی با هم در رابطه بودند.

زندگینامه جان یامان
زندگینامه جان یامان

در سال ۲۰۱۶ در سریال دیگری به نام « کدوممون عاشق نشدیم؟» بازی کرد. سلن سویدر نقش مقابل او را در این سریال بازی کرد و در سال ۲۰۱۷ در سریالی به نام « ماه کامل» بازی کرد. اما باید گفت در سال ۲۰۱۸ بازی در سریال « پرنده سحرخیز» بود که برای او به یک نقطه عطف تبدیل شد و باعث شد شهرت و محبوبیتی قابل توجه بدست آورد. جان یامان در این سریال با دمت اوزدمیر همبازی شد.  او به خاطر بازی در این سریال از جشنواره «پروانه طلایی ترکیه» جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. داستان این سریال درمورد دختر جوانی است که دلش می‌خواهد نویسنده شود اما پدر و مادرش او وادار می‌کنند تا بین یک ازدواج سنتی و پیدا کردن یک شغل مناسب یکی را انتخاب کند و او که با عجل شغلی در یک شرکت تبلیغاتی پیدا می‌کند خیلی زود عاشق رئیسش می‌شود.

اخرین سریالی که این چهره مطرح ترکی در آن بازی کرد « اقای اشتباه» نام دارد که او نقش اصلی این سریال را ایفا کرده است.

زندگینامه جان یامان
زندگینامه جان یامان

زندگی خصوصی جان یامان

یامان سر فیلمبرداری سریال «عشق از روی لجبازی» با همبازی‌اش آچلیا توپالوغلو  رابطه نزدیکی پیدا کردند و سعی در مخفی کردن آن نداشتند. درواقع آنقدر مجذوب یکدیگر شده بودند که در بازی‌شان در سریال احساس آنها کاملا ملموس بود.  اما این رابطه دوام زیادی نداشت. طی سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ با بازیگر ترک دیگری به نام بستمسو اوزدمیر در رابطه بود. رابطه آنها ۸ ماه به طول انجامید و در دسامبر ۲۰۱۷ اوزدمیر اعلام کرد رابطه آنها پایان یافته است. در سال ۲۰۱۸ زمزمه‌هایی در مورد رابطه او با همبازی‌اش، دمت اوزدمیر در سریال «پرنده سحر خیز» در رسانه های ترکی به گوش می‌رسید. هر دوی آنها هیچ گاه به طور روشن این رابطه را انکار نکردند اما مرموز رفتار می کردند.  اما در سال ۲۰۱۹  و از عکس‌های منتشر شده آنها در تعطیلات مشترک‌شان بالاخره شخص شد که این دو بازیگر مطرح با هم رابطه دارند.

زندگینامه جان یامان
زندگینامه جان یامان

حواشی و بحث‌های جنجالی جان یامان

جان یامان سال ۲۰۱۹ معمولا در راس اخبار سلبریتی‌های ترکیه بود اما هم همیشه این خبرها پیرامون مسائلی خوبی نبودند. اولین مسئله مربوط به آزرده کردن به طرفدار بود که او خودش را در مقایسه با ستاره ترکی کیوانچ تاتلیتوغ ستاره بزرگتری دانسته بود.  بعدا در مصاحبه‌ای گفته بود که فقط شور و میل جنسی زوج اصلی سریال است که می‌تواند باعث موفقیت یک سریال شود  و اگر میل جنسی یک بازیگر زن کم باشد موفقیتی حاصل نخواهد شد. دادگاه جان یامان را به خاطر حادثه ای که طی آن او  به سمت سلن سویدر ، همبازی خود در سریال « کدوممون عاشق نشدیم؟»  یک لیوان پرت کرد بود ، مقصر دانست و او را به پرداخت ۷۸۳۰ پوند جریمه کرد.

زندگینامه جان یامان
زندگینامه جان یامان

آدرس اینستاگرام جان یامان با ۷٫۱ میلیون فالوئر:

https://www.instagram.com/canyaman/?hl=en

زندگینامه جان یامان
زندگینامه جان یامان

نکات جالب در مورد جان یامان

معمولا دوست دارد موها و ریش‌هایش را بلند نگه دارد.

۱۸۳ سانت قد دارد.

عاشق عکاسی کنار ساحل دریاست.

سفر کردن به سوئیس را خیلی دوست دارد.

از یک سری از پست‌هایش در فضای مجازی درآمد دارد.

زندگینامه جان یامان
زندگینامه جان یامان

اصلی‌ترین راه درآمد او از مدلینگ است و تاکنون تبلیغات تجازی متعددی انجام داده است.

او علاوه بر ترکی به زبان های انگلیسی، آلمانی و  ایتالیایی مسلط است.

ورزش های مورد علاقه او  بسکتبال، تنیس رومیزی و بدمینتون هستند.

نواختن پیانو و گیتار را دوست دارد.

بازی خوبی در فوتبال و بسکتبال دارد. در یک موسسه وی حتی به خاطر یک بازی عالی در تیم بسکتبال دانشجویی بورس تحصیلی پیشرفته دریافت کرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا