کیس کامپیوتر چیست؟ معرفی قطعات و راهنمای استفاده از کیس

وبلاگ جدولیاب در این بخش به شما درباره کیس کامپییوتر چیست مطالبی را جمع آوری کرده است که تقدیم حضورتان می‌گردد. کیس کامپیوتر، پوسته بیرونی یک کامپیوتر است. این مورد همان چیزی است که مادربرد ، هارد دیسک ها ، درایوهای سی دی و غیره برای ساختن کامپیوتر کامل در داخل آن نصب شده اند.

عکس شاخص کیس کامپیوتر چیست؟

قبل از شروع به مطالعه این مقاله، پیشنهاد میکنیم به مجموعه آموزش های icdl فرادرس بزنید. برای مشاهده این آموزش ها به لینک زیر مراجعه کنید.

• مجموعه آموزش مهارت های کاربردی کامپیوتر (ICDL) — کلیک کنید

کیس کامپیوتر چیست؟

با نام های دیگر محفظه کامپیوتر یا کیس رایانه یا قاب رایانه یا جعبه رایانه یا پوسته رایانه (به انگلیسی: Computer Case)  یا کیس یا کازِه جعبه  فلزی است که با قطعات رایانه همچون مادربورد، هارد دیسک، کارت گرافیک و… تکمیل می‌شود و وظیفه نگهداری و کنار هم نگاه‌داشتن و همچنین خنک‌سازی این قطعات را دارد

قطعات داخل کیس کامپیوتر

03 اجزای کیس

پردازنده یا سی پی یو – به عنوان “مغز” کامپیوتر شما عمل می کند.
مادربرد – به عنوان رابط بین تمام اجزای کامپیوتر شما و پردازنده عمل می کند.
رم یا حافظه- حافظه دسترسی تصادفی RAM بیشتر “فضای کاری” بیشتری برای افزایش کارایی رایانه شما فراهم می کند. به RAM به عنوان یک میز فکر کنید: رم بیشتر به شما فضای بیشتری برای انجام کارهای روی آن میز می دهد. رم کمتر مانند داشتن یک میز کوچکتر است!
هارد دیسک – داده ها را ذخیره می کند. اگر می خواهید یک درایو فوق العاده سریع داشته باشید ، می توانید یک هارد دیسک سنتی بخرید ، یا می توانید یک درایو حالت جامد گران تر (SSD) را انتخاب کنید.
پاور یا منبع تغذیه – به تمام اجزای جداگانه رایانه شما قدرت می دهد. منبع تغذیه همچنین رابط بین رایانه شما و پریز دیواری است که کامپیوتر خود را به آن وصل می کنید.
قاب یا کیس- برای ذخیره و خنک کننده اجزای شما ضروری است.
کارت گرافیک – برای نمایش تصاویر بر روی رایانه شما استفاده می شود. در حالی که اکثر پردازنده ها دارای واحد پردازش گرافیکی (GPU) هستند ، اگر قصد بازی دارید یا از رایانه خود برای کارهای گرافیکی سنگین استفاده می کنید ، می توانید یک کارت گرافیک اختصاصی خریداری کنید.
سیستم خنک کننده – داخل کیف خود را در دمای ایمن نگه می دارد. فقط برای بازی و ویرایش رایانه های شخصی ضروری است – رایانه های معمولی باید با خنک کننده انبار خوب باشند.

مشخصات پردازنده یا cpu  خوب برای کیس کامپیوتر

04 پردازنده

یک پردازنده  (یا CPU) هسته اصلی عملکرد رایانه شما است. هرچه سرعت پردازنده در گیگاهرتز (گیگاهرتز) بیشتر باشد ، می‌تواند داده ها را سریعتر پردازش کند. بسیاری از برنامه ها از چندین رشته به طور همزمان استفاده می کنند ، بنابراین هسته‌های بیشتر می تواند عملکرد را بهبود بخشد.
پردازنده معمولاً بخش بزرگی از بودجه خرید شما را برای قطعات کیس کامپیوتر شامل می شود.
پردازنده ها معمولاً در چهار هسته ای ، شش هسته ای یا بالاتر عرضه می شوند. مگر اینکه شما یک کامپیوتر بازی با عملکرد فوق‌العاده بالا بسازید ، باید به بالای ۶ هسته پایبند باشید.
اینتل و AMD دو تولید کننده اصلی پردازنده هستند. به طور معمول ، AMD پردازنده بهتری ارائه می دهد.

• سی‌پی‌یو (CPU) چیست و چکار می کند؟ — کلیک کنید

مشخصات مادربورد یا motherboard خوب برای کیس کامپیوتر

04 مادربورد

یک مادربرد مناسب با پردازنده خود تهیه کنید. شما می خواهید مادربردی را انتخاب کنید که با پردازنده شما سازگار باشد ، که با بررسی سوکت CPU و مادربرد می توانید این کار را انجام دهید. جنبه های دیگری که باید در مادربرد جستجو کنید شامل موارد زیر است:

  • “Wi-Fi داخلی” (اطمینان می دهد که رایانه شما دارای قابلیت های بی سیم است)
  • بلوتوث
  • چندین اسلات RAM
  • در صورت لزوم پشتیبانی از کارت های گرافیک (شکاف PCIe x16)

مشخصات رم یا RAM خوب برای کیس کامپیوتر

05 رم

  RAM مسئول ذخیره اطلاعات برنامه های در حال اجرا است ، بنابراین داشتن مقدار کافی از آن مهم است. قبل از خرید RAM ، حتماً پردازنده و مادربرد خود را از نظر نوع RAM مورد پشتیبانی بررسی کنید. 
محدودیتی در میزان استفاده از RAM توسط کامپیوتر شما وجود دارد و این محدودیت توسط قابلیت های پردازنده (معمولاً ۶۴ گیگابایت) و برنامه های کاربردی شما تعیین می شود. اگر یک برنامه فقط ۱ گیگابایت داده در RAM ذخیره کند ، RAM بیشتر کار را تسریع نمی کند. به طور معمول ۸ گیگابایت جواب می دهد ، در حالی که دستگاه های بازی درجه یک از ۱۶ گیگابایت سود می‌برند.
بسته به مادربرد شما ، معمولاً یا RAM DDR3 یا RAM DDR4 خریداری می کنید. نوع RAM که توسط مادربرد پشتیبانی می شود در اسناد مادربرد ذکر می شود.

مشخصات هارد یا Hard خوب برای کیس کامپیوتر

06 هارد

 در مقایسه، خرید هارد دیسک آسان است – اکثر هارد دیسک ها تقریباً با همه مادربردها و پردازنده ها سازگار هستند ، اگرچه ممکن است لازم باشد مطمئن شوید که هارد دیسک مورد نظر شما مناسب است. شما می خواهید یک هارد SATA بخرید که حداقل ۵۰۰ گیگابایت ذخیره می کند و حتماً از یک تولید کننده معتبر مانند Western Digital ، Seagate یا Toshiba خریداری کنید.
متوسط ​​سرعت هارد دیسک شما ۷۲۰۰ دور در دقیقه است.
هارد دیسک ها همچنین می توانند از IDE به جای SATA به عنوان اتصالات خود استفاده کنند ، اما SATA جدیدتر است و بنابراین در همه مادربردهای مدرن پشتیبانی می شود.
اگر می خواهید یک هارد دیسک کوچکتر با بازیابی سریعتر اطلاعات داشته باشید ، می توانید درایو حالت جامد (SSD) خریداری کنید. این درایوها به طور قابل توجهی گران تر از اکثر هارد دیسک های رایانه ای هستند. اغلب آنها به عنوان یک درایو مکمل با هارد دیسک بزرگتر استفاده می شوند.
SSD ها معمولاً با یک کانکتور SATA همراه هستند ، در مدلهای جدیدتر از NVMe M.2 یا SATA M.2 استفاده می شود. برخی از مادربردها ممکن است از استاندارد NVMe یا M.2 پشتیبانی نکنند.

مشخصات کارت گرافیک خوب برای کیس کامپیوتر

07 کارت گرافیک

یک کارت گرافیک اختصاصی برای انجام جدیدترین بازی ها ضروری است ، اما برای رایانه ای که قصد دارید برای کارهای روزانه از آن استفاده کنید ، مسئله مهمی نیست. اگر ویدیوهای HD زیادی تماشا یا ویرایش می کنید یا بازی های زیادی انجام می دهید ، یک کارت گرافیک اختصاصی می خواهید.  
مانند سایر قطعات ، مطمئن شوید که کارت گرافیک شما با مادربرد شما سازگار است. با این حال ، بعید است که با مشکل روبرو شوید.
کارت گرافیک باید ۱/۳ بودجه خرید رایانه برای بازی کردن را اختصاص دهد

تقریباً همه پردازنده های اینتل دارای گرافیک یکپارچه هستند ، بنابراین اگر قصد دارید از رایانه برای کارهای اداری ، ایمیل های وب گردی و کمی بازی های آنلاین استفاده کنید ، نیازی به کارت اختصاصی ندارید. AMD همچنین پردازنده های ۲۲۰۰G و ۲۴۰۰G را با گرافیک یکپارچه قدرتمند تولید می کند که قادر به انجام برخی بازی ها در تنظیمات پایین تر است.
کارت های گرافیکی نیز با عنوان “کارت های ویدیو” یا “GPU” شناخته می شوند.

مشخصات پاور یا منبع تغذیه خوب برای کیس کامپیوتر

08 پاورر

منبع تغذیه به تمام اجزای شما در رایانه شما نیرو می بخشد. برخی از موارد دارای منبع تغذیه ای هستند که قبلاً نصب شده اند ، اما برخی دیگر از شما می خواهند منبع خود را تهیه کنید. منبع تغذیه باید آنقدر قدرتمند باشد که بتواند تمام قطعات شما را شارژ کند. نگران این نباشید که آنقدر قدرتمند است که با برق بیشتر از نیاز خود ، برق را هدر می دهید ، زیرا فقط به اندازه وات شما استفاده می کنید و عدد روی توان آن حداکثر ظرفیت آن است.

مشخصات قاب یا کیس خوب برای کیس کامپیوتر

کیسی را بردارید که هم کاربردی باشد و هم برای چشم راحت باشد. مورد همان چیزی است که اجزای کامپیوتر شما را در خود نگه می دارد. چند مورد با منبع تغذیه همراه است ، اما اگر در حال ساخت بازی هستید ، منبع تغذیه جداگانه توصیه می شود ، زیرا منابع تغذیه ای که همراه کیس هستند معمولاً کیفیت بالایی ندارند. 
اندازه کیس بر اساس تعداد درایوها و شکاف کارت و همچنین اندازه و نوع مادربرد شما تعیین می شود.
مطمئن شوید که قاب موردی را انتخاب می کنید که بتواند همه اجزای شما ، از جمله هارد دیسک شما را در بر گیرد.
موارد ممکن است مانع جریان هوا شوند و باعث گرم شدن بیش از حد برخی از اجزای رده بالاتر با قدرت بیشتر شود.

 

تا کنون در مجله فرادرس، مقالات و آموزش‌های متنوعی را در موضوع «کیس کامپیوتر» منتشر شده است. در ادامه برخی از این مقالات مرتبط با این موضوع لیست شده اند. برای مطالعه هر مقاله، لطفا روی عنوان آن کلیک کنید.

کیس کامپیوتر چیست؟ | کامل‌ترین راهنمای خرید کیس

 

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا